28/05/18

AMERYKAŃSKI FILM REKLAMOWY 2017. Sztuka i Technika

AMERYKAŃSKI FILM REKLAMOWY 2017. Sztuka i Technika, 26 edycja.

Ten 90-minutowy zestaw filmów reklamowych, to unikalna opowieść o
współczesnej Ameryce.
O zwykłych ludziach, ich radościach i kłopotach; o świecie wielkiej
polityki też. Ale przede wszystkim o emocjach. Autorzy pomysłów z
najlepszych agencji reklamowych wiedzą, że nie mogą stracić ani sekundy
czasu antenowego i żeby odnieść sukces, muszą być blisko ludzi i
aktualnych wydarzeń.
W Ameryce reklama jest specyficzna, bo dociera do różnych grup
etnicznych, wielu kultur. Te filmy powinny
więc podobać się wszystkim. Podobają się też nam, chociaż reklamowanych
produktów czasem nie znamy. Przenoszą nas na chwilę do świata wielkich
marek i są przykładem reklamy na najwyższym poziomie.

W konkursie AICP – Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych –
jedyną nagrodą jest włączenie do stałej kolekcji Muzeum Sztuki
Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA). Reklamy są oceniane w kilkunastu
kategoriach artystycznych, a w każdej z nich przyznawane są trzy
wyróżnienia. Premiera tej taśmy odbyła się w
czerwcu 2017 w MoMA, z udziałem ok. 2000 twórców i producentów
amerykańskiej reklamy.
Z 26 edycji pokazu dowiemy się, na przykład że kopalnie soli Morton Salt
wspierają inicjatywy społeczno-kulturalne w ramach projektu Walk Her
Walk.
Rodzice dzieci ze szkoły podstawowej Sandy Hook (Newtown, Connecticut),
gdzie w strzelaninie w 2012 roku
zginęło 28 osób, w tym 20 dzieci, za pomocą reklamy społecznej pokazują
jak zapobiec napadom z bronią.
Aktor John Malkovich wraca do swojej pasji projektowania odzieży.
„Zawsze jestem postacią z czyjejś wyobraźni. A chcę tworzyć własne
postacie i własne marzenia” – mówi w nastrojowej reklamie plaformy
Squarespace, która tworzy strony internetowe. Do filmu promującego
iluzjonistę i kaskadera Davida Blaine, zrealizowanego przez animatorów
ze studia Buck, komentarz napisał znany pisarz Paul Auster, autor
scenariuszy między innymi do filmów „Brooklyn Boogie” i „Dym”. Głosu
użyczył znany aktor Christopher Walken.
Twórcy reklamy koniaku Hennessy przypominają rodzinę Piccardów: ojca
Auguste, który w 1931 roku jako pierwszy
człowiek doleciał statkiem kosmicznym do stratosfery, i syna Jacquesa,
który w 1960 roku jako pierwszy dotarł do największej głębi oceanu. „A
ty jakiego gonisz króliczka?” – brzmi hasło kampanii Wild Rabbit.
Serią animowanych grafik promuje się Offf – Międzynarodowy Festiwal
Kreacji Post-Cyfrowej.
Nike stawia na między innymi piosenki i stąd w jednej z reklam utwór
rapera Chance zagrzewa męskie i kobiece
drużyny koszykówki do walki, a w innej odchodzący na emeryturę słynny
zawodnik drużyny Los Angeles Lakers,
Kobe Bryant, niczym dyrygent zachęca przyjaciół do stworzenia piosenki o
sobie.
Ta sama marka promuje się też za pomocą portretów dokumentalnych
sportowców. Wśród bohaterów jest na
przykład siostra Madonna Buder – zakonnica i triatlonistka, która
kilkakrotnie, w wieku ponad 80 lat brała udział w zawodach Iron Man.

no responses
AMERYKAŃSKI FILM REKLAMOWY 2017. Sztuka i Technika
28/05/18

Mural

Zapraszamy serdecznie do tunelu koło zapory w Rzeszowie, od 7-9 czerwca 2018 r. będziemy mazać po ścianach i dobrze się bawić!

Załoga malująca zapowiedziała się zawodowo, będą to reprezentanci takich miast jak:

Bielsko Biała, Cieszyn, Częstochowa, Frankfurt nad Menem, Rzeszów, Tychy.

Serdecznie zapraszamy, mamy nadzieje, że każdy znajdzie dla siebie coś inspirującego!

no responses
Mural
22/05/18

Spacery po Rzeszowie

W ramach Festiwalu Przestrzeni Miejskiej odbędą się dwa spacery tematyczne po Rzeszowie z cyklu o tytule: „Historia Rzeszowa zabytkami pisana”.

Spacer 1: sobota 9.06, godz. 16:00 – 18:00 – “Podróż do dawnego Rzeszowa śladami zabytkowej architektury: Rzeszów w okresie autonomii galicyjskiej” (Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków) / miejsce start: fosa Zamku Lubomirskich.

Spacer 2: niedziela 10.06, godz. 16:00 – 18:00 – “Podróż do dawnego Rzeszowa śladami zabytkowej architektury: Rzeszów w okresie międzywojennym” (Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków) / miejsce start: Rynek.

Podczas spacerów uczestnicy usłyszą historię naszego miasta „opowiadaną” nietypowo przez autentycznych świadków swoich czasów. Przewodnikami w tej swoistej podróży w czasie będą więc zachowane obiekty architektury, będące dawniej siedzibami urzędów, szkół, banków itp., tworzące przestrzeń codziennego życia mieszkańców Rzeszowa w czasach autonomii galicyjskiej, a następnie w dwudziestoleciu międzywojennym. Celem spacerów jest zwrócenie uwagi na otaczającą nas na co dzień przestrzeń miejską oraz odkrycie zapisanych w niej historii.

 
 
 
Aby zapisać się na wydarzenie kliknij TUTAJ.

no responses
21/05/18

Galeria Bezdomna

Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Galerii Bezdomnej, która odbędzie się w ramach Festiwalu Przestrzeni Miejskiej, w Galerii Nierzeczywistej RSF w Rzeszowie.

Jeśli fotografujesz i chciałbyś pokazać swoją twórczość innym, przynieś swoje prace i się pokaż. Zapraszamy każdego, nie ma znaczenia czy jesteś profesjonalistą, czy amatorem. Razem tworzymy ekspozycję. Przyjdź i pokaż, co robisz. Zasady są proste, sam musisz wybrać zdjęcia które chcesz pokazać, zrobić odbitki lub wydruki i zawiesić je w galerii. Użyj taśmy klejącej, sznurka i innych sposobów, które nie zrujnują pomieszczenia.

Szczegółowy plan:
7-10 czerwca 2018
Galeria Nierzeczywista RSF
Rzeszów, ul. J. Matejki 10

czwartek 7.06. – wieszanie prac – godz. 16 – 22
piątek 8.06. – wieszanie prac – godz. 16 – 18
piątek 8.06. – wernisaż wystawy – godz. 19
sobota 9.06. – wystawa czynna – godz. 14 – 20
poniedziałek 18.06. – godz 17 – 21 – zdejmowanie prac

Zdjęcia będzie można wieszać na ścianach, sposobami nie powodującymi konieczności powtórnego tynkowania pomieszczenia, czyli gwoździe, młotki, młoty pneumatyczne, piły motorowe itp. pozostawcie w domu, a przynieście taśmy dwustronne, wlepki i inne gadżety umożliwiające przyklejenie prac do ściany i ich późniejsze zdjęcie bez tynku (płyt karton-gips :)). Jeśli macie zdjęcia w ramkach, to będzie je można zawiesić na żyłkach, które mamy do dyspozycji w Galerii.

Powspominajmy jeszcze starsze dzieje!
Tak było w 2012 roku w opuszczonej hali fabryki Zelmer, podczas Festiwalu Przestrzeni Miejskiej: ZOBACZ

no responses
Galeria Bezdomna
17/05/18

field recording

Uważne słuchanie jest ważniejsze niż wydawanie dźwięków
 
Alvin Lucier
 
 
Zapraszamy na II cykl warsztatów z Field Recordingu w Rzeszowie.
 
 
Harmonogram działań – nagrywanie terenowe:
 
czwartek. 7.06
18:00 – nagrywanie wieczorne – Sesja 1 – spotkanie ESTRADA-RIK godz. 18:00.
 
piątek 8.06. wszystkie spotkania ESTRADA-RIK
 
11:00-14:00 Sesja nagrań 1
17:00-19:00 Sesja nagrań 2
21:00 – kino plenerowe w Letnim Ogródku Kulturalnym Estrady Rzeszowskiej
 
Emisja Filmu “W Poszukiwaniu Ciszy”
 

 
 
9 czerwca – 11:00-13:00 warsztat rodzinny dla uczestników w każdym wieku – spotkanie foza Zamku Lubomirskich (namiot festiwalowy)
zapisy: TUTAJ

 
Organizatorzy:
Tinituns, Estrada Rzeszowska – ul. Jagiellońska 24, Rzeszowski Inkubator Kultury – RIK, Marcin Dymiter (www.field-notes.pl, www.emiter.org)
 
 
 
Czy można słuchać śpiewu ptaków, dźwięku fabryk, szumu ulic tak jak muzyki?
 
Field recording dla jednych jest działaniem na granicy dźwiękowego
dokumentu, dla innych filozofią i życiową praktyką.
Warsztaty field recordingowe będą wprowadzeniem do postrzegania środowiska dźwiękowego. Często główne zadanie dźwięku łączone jest z rozrywką lub muzyką. Tymczasem dźwięk jako zjawisko ma więcej walorów – informacyjnych, poznawczych czy też społecznych, a przede wszystkim jest współczesnym językiem sztuki.
 
Ciekawym przypadkiem sztuki dźwiękowej są nagrania terenowe (ang. field recording), skoncentrowane na dźwiękach otoczenia badanej przestrzeni. Studium dźwiękowego otoczenia może być początkiem pojmowania własnej tożsamości, a także charakteru danego miejsca.
 
www.emiter.org
 
Marcin Dymiter – EMITER porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli, wystaw i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe oraz działania przybliżające ideę field recordingu. Twórca map dźwiękowych, serii płyt “Pocztówki dźwiękowe” oraz projektu Field Notes. Współpracował z artystami wizualnymi i tancerzami m.in. Anną Baumgart, Joanną Rajkowską, Anną Witkowską, Ludomirem Franczakiem, Risą Takitą oraz poetą Marcinem Świetlickim i pisarzem Danielem Odiją. Gra także w projektach: niski szum, emiter_franczak audio video performance, Flora Quartet, BAZA i MAPA.
Producent muzyczny. Współtwórca i kurator – wspólnie z Ludomirem Franczakiem – festiwalu mikro_makro oraz innych projektów dźwiękowych. Słuchacz i uczestnik muzycznych warsztatów w kraju i zagranicą m.in. warsztaty Le Quan Ninha, Andrew Sharpleya, Johna Butchera, Robina Minarda. Stypendysta Uniwersytetu Sztuki w Berlinie, finalista konkursu Netmage International Multimedia Festival w Bolonii. Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2011) i Fundacji Wyszehradzkiej (2012). Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.

no responses
17/05/18

DESIGN+

Design + nad Wisłokiem: https://www.facebook.com/events/1650713838315109/
Kurator: Zbigniew Czyż

 
 

DESIGN + nad Wisłokiem
będzie okazją do obejrzenia wyjątkowych prac projektowych – których twórcami są studenci Wydziału Architektury Wnętrz krakowskiej ASP. W
wyniku DESIGN+ powstaną obiekty projektowane w wybranych miejscach nad Wisłokiem. Projekty będzie można zobaczyć w formie ekspozycji zewnętrznej na skrzyżowaniu al.Lubomirskich oraz Al. Pod Kasztanami w dniach 7 – 10 czerwca 2018. Projekt ma na celu wykazanie
jak ważną kwestią w przestrzeni miejskiej jest dobry design, w tym przypadku w postaci mebla miejskiego oraz innych elementów użytkowych. W zamyśle prace będą miały unikatowy charakter i wykonywane będą w kontekście konkretnego miejsca, rozwiązując konkretny
problem społeczny oraz projektowy. Będzie to również okazją do prezentacji zielonych terenów przestrzeni miejskiej Rzeszowa w kontekście projektu. W założeniach wydarzenia jest realizacja ciekawych form unikatowego designu i małej architektury w Rzeszowie.
Design + planowany jest jako propozycja projektów o charakterze wdrożeniowym na FPM.
Kuratorem projektu jest Zbigniew Czyż

 
 

Design w Galerii R_Z :
https://www.facebook.com/events/1770072919721606/

Design w Galerii R_Z będzie okazją do obejrzenia prac meblarskich o unikatowym charakterze – których twórcami są studenci Katedry Projektowania Mebla i Elementów Wyposażenia Wnętrz ASP w Krakowie. Na wystawie będą zaprezentowane prototypy oraz realizacje meblarskie, a dopełnieniem ekspozycji będą banery prezentujące wybrane projekty. Wystawa będzie miała charakter retrospektywny. Zapraszamy na wernisaż wystawy – który odbędzie się 8 czerwca 2018 o godzinie 20:00 w Galerii R_Z. Kuratorem wystawy jest Zbigniew Czyż.

 

funpage projektów :

https://www.facebook.com/designnadwislokiem/

no responses
DESIGN+
16/05/18

ARCHIczwartek

W ramach bliskich spotkań z Architekturą „ARCHI – CZWARTKI” zapraszamy serdecznie 07 czerwca, o godz. 16.00, do Ratusza w Rzeszowie na wyjątkowe spotkanie, z cyklu „ARCHI- czwartkowe” spotkania z architekturą.

Na zakończenie sezonu 2017/18 gośćmi specjalnymi będą architekt Romuald Loegler oraz architekt Robert Konieczny z prezentacją swoich najnowszych realizacji. To wielkie osobistości świata architektury. Spotkanie rozpocznie się o godz. 16 w Ratuszu. W przerwie spotkania (ok. g. 17.00) w Galerii wejścia do Trasy Podziemnej (pod sceną, obok Ratusza), odbędzie się otwarcie wystawy związanej ze 140 leciem Stowarzyszenia Architektów Polski, prezentującej osiągnięcia i pracę SARP. Po spotkaniu zapraszamy na otwarcie wystawy pt. „Nagroda Roku SARP 2017” w siedzibie SARP (połączonego z poczęstunkiem). Patronem medialnym wydarzenia jest czasopismo A&B. W trakcie spotkania przewidujemy niespodzianki.

no responses
ARCHIczwartek
16/05/18

WARSZTATLON #2

Zależy Ci na tym, aby Rzeszów rozwijał się, a dzięki temu poprawiała się jakość życia w naszym mieście? Masz pomysły na wprowadzenie zmian i chcesz je przedstawić innym? Warsztatlon jest skierowany do Ciebie! Głównym elementem wydarzenia jest 24 godzinna praca zespołowa nad startupem/projektem pod okiem mentorów z różnych branży 🙂

Kogo szukamy?
Startupów, głównie o tematyce SmartCity, IT, IoT, Lifestyle. Pomysłodawców, grafików, programistów, architektów, managerów kultury, specjalistów ds marketingu, którzy zbudują zespoły zajmujące się opracowaniem i przetestowaniem projektów zmian przestrzeni miejskiej.

O co walczymy?
Podczas finału Festiwalu Przestrzeni Miejskiej ze sceny głównej zostanie wręczona nagroda główna oraz nagroda publiczności, o których dowiecie się wkrótce! Zwycięski zespół zostanie wyłoniony podczas finału FPM przez skład sędziowski, w który wchodzą organizatorzy, partnerzy biznesowi oraz przedstawiciele miasta. O nagrodzie publiczności decydują głosy mieszkańców zdobyte w dniach od 3 do 10 czerwca. Jako reprezentanci ekosystemu startupowego oraz przedstawiciele świata kultury w Rzeszowie zapewniamy wsparcie w rozwoju projektu po zakończeniu wydarzenia.

Wydarzenie podzielone jest na trzy etapy:

2-3 czerwca 2018 r. – start godzina 10:00

– Pitch i głosowanie – pomysłodawcy przedstawiają swoje projekty, a uczestnicy wydarzenia głosują na najlepsze,
– Praca zespołów – uczestnicy tworzą zespoły, w których pod opieką mentorów przez 24 godziny będą tworzyć fundamenty (prototypy projektów),
– Check in – spotkania, podczas których zespoły przedstawiają postępy w realizacji i problemy, z którymi się borykają,
– Final pitch – przedstawienie dokonań zespołów.

3-10 czerwca 2018 r.

– głosowanie internautów na projekty,
– promocja projektów w mediach,
– czas na dopracowanie prototypów (udostępniamy przestrzeń Kwadratu).

10 czerwca 2018 r. – godzina 18:00

– finał wydarzenia, który odbędzie się na scenie głównej Festiwalu Przestrzeni Miejskiej,
– prezentacja projektów i wyłonienie zwycięzców,
– wręczenie nagrody głównej oraz nagrody publiczności.

BILETY: 19 PLN
www.warsztatlon2.evenea.pl

Organizatorzy:
Estrada Rzeszowska
KWADRAT

no responses
WARSZTATLON #2
16/05/18

SPRZĄTAMY REKLAMY

SEMINARIUM „WIOSENNE PORZĄDKI – SPRZĄTAMY REKLAMY”
Seminarium dedykowane problematyce porządkowania przestrzeni miejskiej z chaosu reklamowego
w kontekście przygotowań gminy do opracowania kodeksu reklamowego dla miasta Rzeszowa.
 
 

8 czerwca 2018 r., godz. 9:00
Kino Zorza, ul. 3 Maja 28

 
 
9:00 – 9:30 Przywitanie gości przez Prezydenta Miasta Rzeszowa oraz wprowadzenie
w problematykę seminarium:

– Tadeusz Ferenc – Prezydent Miasta Rzeszowa
– Kazimierz Ferenc – architekt, urbanista, Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa
– Edyta Dawidziak – Miejski Konserwator Zabytków w Rzeszowie
 
9:30 – 12:00 Panel I
Wystąpienia przedstawicieli polskich miast: Łodzi, Krakowa i Opola. Wskazanie dobrych praktyk
i wymiernych korzyści wynikających z realizacji przez gminy przepisów porządkujących przestrzeń
miejską w ramach przyjętych uchwał krajobrazowych, tzw. „kodeksów reklamowych”, tj. regulacji
w formie aktów prawa miejscowego dotyczących zarządzania reklamą w przestrzeni miejskiej. Wymiana
doświadczeń na poziomie samorządów w zakresie wskazania trudności czy też barier wdrażania i
realizacji przyjętych kodeksów reklamowych.

 
9:30 – 10:30 Prezentacja „Księgi standardów ulicy Piotrkowskiej” oraz założeń uchwały
krajobrazowej Miasta Łodzi
 
10:30 – 11:00 Prezentacja założeń uchwały krajobrazowej Miasta Krakowa
 
11:00 – 11:30 Prezentacja założeń uchwały krajobrazowej Miasta Opola
 
11:30 – 12:30 Przerwa kawowa
 
12:30 – 16:00 Panel II

„Kodeks reklamowy” jako ustawowe narzędzie prawne wspomagające działania gminy w zakresie
właściwego planowania przestrzeni miejskiej i służące porządkowaniu tej przestrzeni poprzez
wprowadzenie unormowanych zasad i standardów odnoszących się do szeroko pojętej reklamy
zewnętrznej.

 
12:30 – 13:00 Prezentacja zasad i standardów umieszczania reklam na obiektach zabytkowych
i w obszarach objętych ochroną konserwatorską

– Anna Fortuna-Marek – historyk sztuki, kierownik Narodowego Instytutu Dziedzictwa – Oddział Terenowy
Rzeszów, członek Polskiego Komitetu Narodowego ICOMOS
– dr hab. inż. Bogusław Szmygin, prof. PL – Dziekan Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki
Lubelskiej, kierownik Katedry Konserwacji Zabytków
 
13:00 – 14:00 Reklama jako nośnik informacji wizualnej
w przestrzeni miejskiej w ujęciu środowisk twórczych, designerów,
projektantów, specjalistów w dziedzinie sztuk graficznych i liternictwa

– dr hab. Wiesław Grzegorczyk, prof. UR – absolwent Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej
w Krakowie oraz Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, pracownik naukowy Wydziału
Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego, członek ZPAP
– Małgorzata Kuciewicz – Grupa Projektowa CENTRALA z Warszawy
– Simone De Iacobis – Grupa Projektowa CENTRALA z Warszawy

 
14:00 – 14:30 Przerwa kawowa
 
14:30 – 15:00 Prezentacja „Kodeksu reklamowego dla miasta Rzeszowa” opracowanego przez
zespół studentów Wydziału Architektury Politechniki Rzeszowskiem im. Ignacego
Łukasiewicza.
Opracowanie zawiera część opisową zwizualizowaną w formie
graficznej. Analiza miasta pod kątem istniejących reklam, określenie
niekorzystnych zjawisk w przestrzeni Rzeszowa wynikających z braku regulacji
w zakresie umieszczania reklam na budynkach, w pasach drogowych, skwerach
czy na działkach prywatnych. Podział miasta na strefy wraz z przypisanymi im
propozycjami zindywidualizowanych zapisów regulujących kwestie lokalizacji
reklam, jak również ich ilościowe i jakościowe standardy.
– dr inż. arch. Rafał Mazur – Politechnika Rzeszowska, Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i
Architektury
 
15:00 – 16:00 Dyskusja i podsumowanie seminarium

 
 
 
Aby zapisać się na wydarzenie kliknij TUTAJ.

no responses